Logo UE EFRR
Informacja o realizowanych projektach i wsparciu Unii Europejskiej

Witamy na naszej nowej stronie internetowej!

2017-04-11

Witamy serdecznie na naszej nowej Stronie Internetowej. Za jej pośrednictwem chcemy dostarczać wszelkich istotnych informacji dotyczących działalności naszej firmy.


  POWRÓT

Balustrady mostowe aluminiowe

2021-02-27

Balustrady mostowe aluminiowe służą do ochrony pieszych oraz rowerzystów poruszających się chodnikiem, powierzchnią położoną powyżej 0,5m od poziomu terenu. Ich zadaniem jest zapobieganie wypadkom, które mają miejsca przy drogach z niebezpiecznymi spadami, które zagrażają życiu pieszych i rowerzystów, ale również przed wypadnięciem z drogi pojazdów. Najczęściej balustrady drogowe aluminiowe umieszcza się przy drogach z nasypami, przy mostach, chodnikach znajdujących się przy głębokich rowach, płynących rzekach, schodach oraz przy każdych innych obiektach wymagającej szczególnej ochrony pieszego i rowerzysty np. poręcze mostowe aluminiowe.

Wysokim atutem, oprócz ochrony życia jest ich wygląd, który poprzez możliwość dobrania rodzaju, koloru barier, płynnie komponuje się z krajobrazem miejskiej architektury, nie stanowi elementu karykatury, głównie jednak kolor barier leży w rękach zarządcy dróg.

Montaż balustrad nie jest skomplikowany, są dwa sposoby na ich przymocowanie do podłoża:

  • bariera może być zabetonowana;
  • przykręcona do podłoża za pomocą stopy.

Wysokość balustrad drogowych zaczyna się od 1.1.m i występują one przy chodnikach dla pieszych. Umieszczane przy ścieżkach rowerowych są już wyższe o 0.1m, natomiast przy chodnikach znajdujących się nad liniami kolejowymi i tramwajowymi od wymiaru minimalnego ich wysokość rośnie o 0.2m. Szerokość balustrad zaczyna się od 1,5m, jest to minimalny wymiar, kończąc na 2m. Standardowy odstęp między szczeblami ochronnymi to 1,36m. Wymiary wysokości i szerokości podane wyżej są wymiarami standardowymi, ogólnodostępnymi, jednak istnieje możliwość indywidualnego doboru wymiarów barier zarówno drogowych jak i mostowych.

Istnieje na rynku szeroki wachlarz doboru materiału balustrad pod ich zastosowanie. Największym popytem cieszą się metalowe oraz stalowe- dodatkowo zabezpieczane powłoką cynkową chroniącą przed warunkami atmosferycznymi takimi jak śnieg, wysokie niskie temperatury- antykorozyjne. 

 

Netografia:

 

https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/z/zarzadzenia-generalnego-dyrektor_2677/documents/Wytyczne_Bariery.pdf

 


  POWRÓT

Kotwa talerzowa zastosowanie

2021-02-27

Kotwa talerzowa służy do łączenia elementów konstrukcji betonowych pomiędzy którymi znajdują się materiały izolacyjne. Stosowane zazwyczaj na połączeniu płyty mostu z kapą chodnikową.


  POWRÓT

Balustrady niestandardowe według zamówienia klienta

2021-02-27

Balustrady mostowe dla ruchu pieszych i rowerowego (BAL AL). Balustrady niestandardowe według zamówienia klienta


  POWRÓT

Kotwy talerzowe - zastosowanie kotew przy mocowaniu balustrad mostowych

2021-03-15

ZASTOSOWANIE KOTEW TALERZOWYCH PRZY MOCOWANIU BALUSTRAD MOSTOWYCH ALUMINIOWYCH.

 

Balustrady mostowe aluminiowe mają zastosowanie w budownictwie ochronnym na obiektach mostowych w całej Polsce, przy których spad wynosi minimum 0,5m. Są
najważniejszym elementem ochronnym stosowanym przy budowie mostów. Montaż polega na zamocowaniu do kapy chodnikowej poręczy, jednak przed zamontowaniem kapy, należy
wybrać odpowiednią kotwę talerzową, której zastosowanie to utwierdzenie całej konstrukcji poprzez zabetonowanie do podłoża elementów stabilizujących całość.

Kotwy talerzowe dzielą się na:

  • TYP CHO4
  • TYP IV
  • TYP I
  • TYP II

Kotwa talerzowa TYP CHO4 to element składający się z dwóch członów przeznaczonych do łączenia konstrukcji wytworzonych z betonu, między którymi na następnym etapie prac
będzie wykonana izolacja przeciwwodna. Gdy następuje etap betonowania, każdy element kotwy jest przytwierdzony oddzielnie w łączonych ze sobą elementach. Kotwy montuje się
przed wykonaniem kapy chodnikowe. Montaż polega na wbetonowaniu jednej części kotwy w strukturę nośną w taki sposób, aby talerz był wyrównany z jej powierzchnią. Następnie
układa się izolację oraz przywierca drugą część kotwy.

Kotwa talerzowa TYP IV jest stosowana w celu złączenia betonowych komponentów istniejących konstrukcji z elementami, które będą do nich przymocowane przez
dobetonowanie, ponadto między którymi będzie znajdować się warstwa izolacji. 

Kotwa talerzowa TYP II składa się z członów służących do łączenia konstrukcji wykonanych z betonu, między którymi występuje izolacja przeciwwodna. Każdy jego
element jest montowany poprzez wbetonowanie do podłożą, wraz ze wszystkimi częściami. Biorąc pod uwagę pierwszy etap mocowania montaż tego typu kotwy, jest zbliżony do kotwy
typu CHO4. Istotną rzeczą jest zachowanie szczelności, pomiędzy dwoma dociskającymi się talerzami, które znajdują się w miejscach połączeń izolacji, a następnie zamontowanie kapy
chodnikowej. 

Kotwa talerzowa TYP I Służy do łączenia konstrukcji betonowych, między którymi występuje izolacja przeciwwodna. Jego zastosowanie jest przeznaczone między innymi do kotwienia kapy chodnikowej do balustrad mostowych. Aby prawidłowo zamontować kotwę należy wbetonować- po uprzednim wypoziomowaniu do powierzchni terenu- pierwszą część
balustrady mostowej. Kolejnym krokiem jest ułożenie izolacji, po czym można przykręcić  drugą część kotwy. Następnym etapem jest montaż kapy chodnikowej.


  POWRÓT
Informacja o realizowanych projektach i wsparciu Unii Europejskiej
Logo UE EFRR